Novosti

U KINU IVANEC PREMIJERNO PRIKAZAN FILM „OSLOBAĐANJE VOJNOG OBJEKTA NA IVANČICI – SVJEDOCI VREMENA“

Četvrtak

U organizaciji UDVDR-a – Ogranka Ivanec i HVIDR-e, jučer je u ivanečkome Kinu premijerno prikazan film naslovljen „Oslobađanje vojnih objekata na Ivančici – svjedoci vremena“.

Uz Snježanu Hunjet, izaslanicu ministra hrvatskih branitelja i Marka Friščića, zamjenika gradonačelnika Ivanca te Branka Družinića, predsjednika županijskog UDVDR-a Varaždin, projekciji su nazočili članovi braniteljskih udruga, pojedini pripadnici postrojbi koje su 1991. godine sudjelovali u akcijama oslobađanja Ivančice te brojna mladež iz OŠ Ivanec pod vodstvom svoje profesorice Suzane Jagić.

Kako je u uvodnoj riječi istaknuo predsjednik UDVDR-a Ivanec Ljudvek Cikač, ovaj film nastao je od dijela materijala snimljenog za njihov prvi film, „Zaboravljena mladost“. U ovome filmu akteri tadašnjih zbivanja opisali su tijek i pojedinosti oslobađanja Ivančice u rujnu 1991. godine.

-Malo je tada falilo da i naš Ivanec postane mjesto ratnih stradanja. Ovaj film ne samo da je dokument vremena, već njime nastojimo istaknuti i trajno sačuvati svjedočanstva o doprinosu naših ljudi stvaranju slobodne Hrvatske. A koliki je on bio pokazuje i podatak da je 4.300 ljudi s područja bivše Općine Ivanec sudjelovalo u Domovinskom ratu – naglasio je Cikač..

Čestitke braniteljima na ostvarenom projektu uputio je zamjenik gradonačelnika Marko Friščić:

-Kao pripadnik mlađe generacije, uvijek ističem da sam imao čast i privilegij živjeti i odrastati u slobodnoj Hrvatskoj. Točno je da tijek vremena nikog ne štedi; svjedoka zbivanja iz tog vremena sve je manje i stoga je odlično što se na ovakav način ostavlja živi trag svjedočanstava samih sudionika tadašnjih događanja. Mnogi iz moje generacije, pa tako i ja, često smo bili u prilici obilaziti vojni objekt na Ivančici, pri čemu me uvijek zanimalo što se zapravo tu događalo. Danas ću to napokon čuti na jednom mjestu – istaknuo je Friščić.

U filmu, koji traje nekih 45 minuta, o zbivanjima koja su prethodila oslobađanju Ivančice, o planiranju akcije, o zanimljivim događanjima vezanim uz blokadu objekta, isključivanje struje i vode, pregovore, predaju posade tzv. JNA, ulazak naših snaga u objekt itd.) svoja sjećanja i svjedočanstva iznijeli su, kronološki, tadašnji predsjednik Kriznog štaba Valent Držaić, zatim, Čedomir Bračko (Ured za obranu), Mirko Druško (TO bivše Općine Ivanec), zamjenik zapovjednika Policijske postaje Ivanec Zdravko Križek te dr. Stjepan Habunek i dr. Dragutin Rogina, koji su tada bili angažirani u sanitetu.

Film je zahvala svima koji su sudjelovali u ovoj akciji, a koja je imala i veliku važnost ne samo zbog gašenja tadašnjeg sofisticiranog prislušnog centra bivše JNA na Ivančici, već i za daljnje ratne operacije koje su se vodile u Varaždinu.

Podsjećamo, samo dan nakon oslobađanja Ivančice, u operacijama oslobađanja Varaždina poginuo je Ivan Sever Nino.

Ovaj film ujedno je i jedan od doprinosa obilježavanju 17. rujna, koji se i Protokolom Grada Ivanca obilježava kao Dan oslobađanja vojnih objekata na Ivančici, te 22. rujna, Dana branitelja Varaždinske županije.

print